باشگاه ورزشی

باشگاه ورزشی

باشگاه ورزشی

باشگاه ورزشی

انتخاب کفش مناسب برای بدنسازی

نیاز شما از کفش تمرین چیست؟

قبل از انتخاب یک کفش مناسب برای تمرین مهم است به فعالیت‌هایی که قرار است در باشگاه انجام دهید فکر کنید. فعالیت‌های معمول در باشگاه شامل: تمرین با وزنه، تمرینات هوازی، کشش و شرکت در انواع کلاس‌های تناسب اندام گروهی است. در این فعالیت‌ها شما به چندتای آنها بیشتر علاقه و آنها را انجام می‌دهید. ممکن است شما بیشتر وقت خود را بر روی تردمیل در حال دویدن یا افزایش روز افزون وزنه‌هایی که لیفت می‌کنید، هستید. اگر شما بیشتر وقت خود را در باشگاه صرف دویدن بر روی تردمیل می‌کنید احتمالا باید آرزوی خرید یک کفش رانینگ بادوام را در سر داشته باشید و اگر در باشگاه از هر فعالیت مقداری انجام می‌دهید نوع کفش مناسب شما کراس ترینر است.

انواع کفش‌های ورزشی

انواع مختلف کفش ورزشی برای تمرین در سالن وجود دارد. کفش‌های ورزشی که از لبه های جانبی و میانی پا محافظت می‌کنند که دوام و کشش خوبی بر روی سطوح دارند که برای ورزش‌هایی مثل بسکتبال و تنیس مناسب هستند. کفش‌های رانینگ برای دویدن بدون دیگر فعالیت‌های جنبشی ساخته شده‌اند مانند دویدن روی تردمیل و قابلیت استفاده در ورزش‌هایی مانند بسکتبال را دارا نمیباشند. اگر فعالیت پایه شما این ورزش‌هاست پیشنهاد میشود هزینه مورد نظرتان را برای خرید کفش همین ورزش قرار دهید.

اگر به دنبال یک کفش همه کاره هستید که در انواع فعالیت‌های ورزشی در باشگاه از آن استفاده کنید بهترین گزینه کراس ترینرها هستند. این کفش‌ها برای انجام فعالیت‌های مختلف پایه، دوام و ثبات را ارائه می‌ کنند

انتخاب سایز مناسب

در زمان خرید کفش تمرین برای باشگاه مهمترین قسمت انتخاب سایز مناسب کفش است زیرا مانع از درد پا، حرکت پا درون کفش می‌شود. حتی اگر کفشی را بصورت آنلاین میخواهید خریداری کنید بهتر است قبل از خرید به یک مغازه فیزیکی مراجعه و سایزی که مناسب شماست را تست و سپس بصورت آنلاین خریداری کنید. برای خرید بهتر است در پایان روز و یا بعد از تمرین معمولی امتحان کنید بدین ترتیب پای شما در بزرگترین حالت خود خواهد بود و شبیه ساز زمانیست که در باشگاه در حال تمرین هستید.

در زمان خرید نوع جورابی که همیشه در باشگاه پا می‌کنید را پوشیده باشید، این جوراب‌ها می‌توانند نقشی کلیدی در مناسب بودن کفش برای پای شما ایفا کنند. پس از پوشیدن کفش شما باید براحتی پنجه پای خود را حرکت دهید و احساس راحتی کنید. در زمانی که با کفش راه میروید پاشنه پای شما نباید در کفش بلغزد.

برای انتخاب مناسب به لینک باشگاه ورزشی سر بزنید

کار مکمل های بدنسازی چیست؟

مکمل بدنسازی معمولاً توسط افرادی که ورزش می کنند و یا به نوعی درگیر رشته بدنسازی هستند مورد استفاده قرار می گیرند . این مکمل ها معمولاً برای رسیدن به اهداف مختلفی مصرف می شوند که از جمله می توان به مکمل افزایش وزن ( گینر )،مکمل کاهش وزن ( چربی سوز ) ، مکمل های افزایش عملکرد ورزشی ( مکمل پمپ ) و مکمل ریکاوری ، مکمل پروتئین، مکمل کراتین و ... اشاره کرد.همچنین افراد روزانه مکمل های مختلفی مثلاً کراتین ، اسیدهای آمینه شاخه دار، گلوتامین و پروهورمون و ... استفاده می کنند.
 
برخی از مکمل ها به صورت جداگانه و بعضی به صورت ترکیبی مورد استفاده بدنسازان قرار می گیرند.
نکته ای جالبی که باید به آن توجه کرد این است که مکمل بدنسازی به ورزشکار کمک میکند که به گسترش عضلات بخش های مختلف بدن خود بپردازد و البته در کنار این مسئله بدنساز باید تغذیه خوب و  مناسب ، تمرین عالی و استراحت به اندازه و کافی داشته باشد تا بتواند به آن چه که میخواهد برسد

اگر دنبال باشگاه ورزشی مناسب میگردین حتما به لینک باشگاه ورزشی سر بزنید

مهم ترین فــوایــد ورزش بــدنــسازی

  • قدرت عضلات را افزایش می دهد
  • دوام ماهیچه هایتان را طولانی می کند
  • اندامتان را متناسب می کند
  • قدرت استخوان ها و ماهیچه ها را افزایش می دهد
  • به بدن سلامتی و زیبایی می بخشد
  • اجرای حرکات ورزشی را توسعه می دهد
  • انعطاف پذیری بدن را زیاد می کند
  • افزایش قدرت و سرعت بدن
  • فشارهای عصبی ناشی از کارهای روزانه را می کاهد
  • سوخت و ساز بدن را بالا برده و قلب را قوی می کند
  • فشار خون را تنظیم می کند
  • عمر را طولانی کرده و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد
  • یک فرم عالی برای عضلات و مفاصل افراد معلول یا ضعیف به حساب می آید
  • ثابت کردن کلسترول خون و ازدیاد هموگلوبین و سلولهای قرمز خون

تا دیر نشده به لینک باشگاه ورزشی سر بزنید