باشگاه ورزشی

باشگاه ورزشی

باشگاه ورزشی

باشگاه ورزشی

انواع مختلف کوپلر

کوپلر گروتی

استفاده از کوپلر گروتی بیش تر برای سازه های پیش ساخته استفاده می شود. ساختار این گونه بتن ها به گونه ای است که از یک طرف دارای رزوه و از سمت دیگر دارای محفظه ای برای ریختن بتن گروت می باشند. استفاده از این کوپلر در قطعات پیش ساخته مانند تیر، ستون یا دیوار امکان پذیر می باشد.

کوپلر پیچی قفل شونده

این نوع کوپلر نوعی خاص از وصله های مکانیکی است و استفاده از آن در زمان هایی که طول آرماتور در حدود ۲۰ سانتی متر باشد، صورت می گیرد. این نوع اتصال مکانیکی بهترین روش برای ادامه دادن میلگردهای انتظار کوتاه، تعمیر و مقاوم سازی بتنی می باشد.

کوپلر تبدیل

کوپلر تبدیل دارای دو سایز مختلف بوده و امکان اتصال دو آرماتور با قطرهای متفاوت را فراهم می کند. این گونه کوپلرها معمولا در ابتدا به آرماتوری که قطر بیش تری دارد بسته می شود.

کوپلر استاندارد

کوپلر استاندارد که با نام کوپلر رزوه راستگرد نیز شناخته می شود، در همه قسمت های سازه بتنی قابلیت استفاده دارد. از کوپلر استاندارد در مکان هایی که حداقل یکی از آرماتورها امکان چرخش داشته باشد، استفاده می شود. برای تولید این کوپلرها از میلگرد به عنوان مواد اولیه استفاده می شود.

کوپلر برای آرماتورهای فشاری

از کوپلر فشاری برای آرماتورهایی که تحت بار فشاری هستند استفاده می شود. استفاده از این کوپلر به منظور انتقال بار فشاری بین دو میلگرد که انتهای آن به صورت قائم بریده شده است، صورت می گیرد.

بررسی فرایند انجام فورجینگ میلگرد و مزایای استفاده آن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.